torsdag 22 april 2010

Neo-kids

Har idag varit på KSS på kontroll med Henning.

Först ett stopp på Maxi för att inhandla present till Henning nye polare Edwin Lannemyr. PÅ Lindex upptäkte jag att mitt körkort saknades i plånkan...what???!! Tankarna for runt men kom ingen vart...tur att jag hade ett presentkort på lindex så kunde jag iaf betala. Utan körkort - ingen betalning med kort.

På nått sätt kändes det som att komma hem när vi följde gula gatan och åkte upp till plan fyra. Henning vägdes och mättes...3635 gram och 52 cm lång. Både Johan och jag hojtade till när vi såg siffrorna. Vi trodde verkligen inte att han gått upp så mycket på knappt en vecka...underbart! What a guy! När Henning ligger där naken, så passar han på att kissa på sin ömma moder...han markerade revir kan man säga. När vi var klara så messade vi Lannemyrs, de kom ut och vi träffades i korridoren på neo-avdelningen. Gratulationer hit och dit sedan en snabb titt på Edwin. Vi lockade med Calle och Hanna till fiket och snackade och jämförde upplevelser och människor på neonatalen. Byta erfarenheter är nyttigt...nu har ju Henning dessutom en polare att hänga med. Nu väntar vi på alla andra 2010 barn som ligger och goar till sig i sina magar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar