söndag 25 april 2010

familjedusch

Sova på mage i soffan är skönt

"Ho ho, är det nån hemma?!"

Brukar ju bara blogga en gång om dagen, om ens det...men det hände en rolig grej så varför inte kasta ut den i etern som med allt annat...:)
Henning somnade strax efter ett matpass. Jag skickar in den nybajsade Arvid i duschen eftersom han valde att göra stora a i byxorna. Henning hade passat på att kräkas lite på mig innan han somnade så jag hoppade också in i duschen, ihop med Arvid. Schamponering hann påbörjas när jag plötsligt hör hur unge herr Henning allskriker...Johan är ute och plockar in grejer i garaget så det är kört. Ett snabbt beslut tas att hämta säven den andra sonen och ta med honom in i duschen. sagt och gjort, där står vi tre stycken i den alltför trånga d-kabinen. förhoppningen om att johan snart skulle vara inne grusas ganska snart då jag hör honom utanför huset. Då händer det...Henning kissar." Jaha", tänker ni säkert, "det var väl inget. Barnet är ju i en dusch så...?!" Nu kommer det... Henning siktar bra och kisset träffar en lekandes Arvid, som i sin tur sitter på duschgolvet. Rakt i huvudet på Arvid...jag skrattar och meddelar Arvid att Henning precis kissat på honom..."Var?" undrar arvid och jag säger på ryggen. då skrattar även arvid...tänk om han visste...hihihih...vilka kids jag har!

1 kommentar: