tisdag 20 april 2010

20 april ett datum att lägga till handlingarna

Välkommen lille Henning! Idag var det tänkt att han skulle ha kommit till oss, enligt ultraljudet. Men som med så mycket annat så blir det inte riktigt som man tänkt sig...nu har det gått 6 veckor sedan Henning föddes. 6/3 kl 10.23 . Allt har ju gått som på räls och han växer så det knakar och brakar. Han är så fin vår lille nykomling...ny och ny tänker ni...men för oss så är han ju det fortfarande...bara tanken att man är tvåbarnsmor känns svindlande!
Idag är det dessutom dagen då jag, Anna Wasana Karolina, slutade att småäta godis på dagarna. Tanken har funnits länge men då suget är större och disciplinen dålig så har jag alltid tänkt " i morgon då ska jag börja...". Idag kom "i morgon"-tänket. Jag stålsatte mig och har lyckats motstå frestelserna som ligger i köket. Jag känner mig faktiskt stolt att jag klarat en dag...när suget var som värst så tar jag mig en skorpa med marmelad på (ja ja det är socker i det med men nu är det godisintaget som skall behandlas!) Dessa skorpor är en vana/ovana från en vecka på KSS...men det verkar funka bra eftersom jag har hållt mig ifrån götttan! Kan detta vara början på ett nytt liv? Jag går ju när jag hämtar Arvid på dagis (jo han går faktiskt på ett dagis...)och försöker ta mig ut på promenad på dagarna då det bara är jag och Henning här hemma.

Tummen upp för nedläggningen av godisätandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar