torsdag 29 april 2010

Familjeutflykt


Arvid håller koll på brorsan




" Vilken tjock gubbe det sitter där!"


Jupp, Arvid fortsätter på den inslagna vägen att kommentera andra människor. Gärna högt och tydligt så att de berörda hör dessutom. Idag sa han detta till mig om en SMAL man som satt i bubbelpoolen. Verklighetsuppfattningen är kanske nått vi får jobba med hos Arvid. Men i övrigt var edt en sjukt bra dag i upplevelsebadet. Vi bestämde att vi skulle åka redan i går eftermiddag. Arvid var spänd av förväntan. Vilken lycka. En utflykt till Skövde och att få bada med mamma och pappa. Vi var väl lite oroliga över hur Arvid skulle vara i badet men det var kanoners! Han skötte sig utmärkt och var en lydig liten kille. Arvid har idag åkt vattenrutschkanor med Johan. När jag skulle åka stod arvid kvar längst upp och ropade "nej nej nej mamma!" Vem kunde ana att han sen skulle åka en stor en med Johan...

Vad skönt det är med den nya tekniken! Vi fick ett band med en liten plastplupp, som sedan fungerade som nyckel och som kontokort...här behövdes det inga kontanter alls. såå skönt att slippa fundera på var man skall lägga pengarna. Henning fick hålla sig till drakbadet och bubbelpoolen, men han var glad för det. Inget kiss eller bajs i poolen. Det får man väl se som ett framsteg iaf.

För övrigt så är jag trött som bara den, på natten håller Henning mig vaken och på dagen är det Arvid som sysslesätter en...sova kanske är överskattat.

Idag fick jag reda påatt jag antagligen skall byta skola till hösten...känns ok men inte så kul när man måste byta kollegor! Jag gillar ju de jag har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar