onsdag 7 april 2010

Mariestad för hela slanten


Idag for hela familjen till mariestad för att hälsa på lilla mormor och på mariaskolan. Johan ooch Arvid lämnades vid madlyckevägen och jag och lille Henning åkte till jobbet. Vi smög in bakvägen. Det var en go känsla att komma in på jobbet igen men ändå var det annorlunda. Gratulationer och kramar från härliga kollegor värmer gott i aprilvädret. Henning och jag skulle bara ta ett snabbesök men blev kvar ett par timmar...det är så lätt hänt på det stället. auppe i soffan och köket i personalrummet. Det bör väl tilläggas att det var som vanligt då...jag sittandes i en soffa och slappa. Nä, det blev en hel del prat om förlossningen och att det gick fort och så vidare men det var ändå härligt att träffa vännerna igen. Det är så jag ser mina kollegor, de är mina vänner. Ja, kanske inte alla men många. Henning fick kläder från mina kollegor. Najs!

Efter besöket på jobbet så åkte vi hem till mormor och åt sen lunch. Mormor plockade fram min gamla dockvagn, vilken vi la Henning i. Så fin han var i den lill avagnen...foto kommer. Sedan tog vi svängen över Skövde för att Johan skulle titta på Nabils Jeep Cherokee... helt ointressant för min del så jag satt kvar i bilen med de sovande barnen.

Nu sover kidsen i sina egna sängar och jag sitter med datorn i knät. Sambon kollar på Allo Allo Hemliga Armén och fnissar...nu sk ajag sove en timma innan nästa matning står på schemat.


Men hallå, jag får ju inte glömma det härliga besöket vi fick ikväll. Oscar och Lina kom hit med present till Henning. De hade köpt en minikånken till honom. Vilka tokar, köpa en så dyr present! Men vi blev väldigt glada! Nu kan även lille Henning delta på scoutläger med en Kånken. Hade tänkt införskaffa en sådan till honom men nu behöver vi ju inte det.

När jag tänker efter och tittar på Hennings presenthög så inser jag att vi är lyckligt lottade med så många goda vänner i vår närhet. Underbart!
Bilden på Arvid är från Neonatalavdelningen rum 62

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar