söndag 4 april 2010

när tröttheten slår till



Igår kom jag hem vid tjugo i ett på natten för att amma Henning. Efter amningen var det dags att sova tyckte jag men det tyckte ju så klart inte lillen. Synd! Han sov på skötbordet men så fort han lades ner i spjälsängen så drog sirenen igång. Efter en perfekt start så har han valt att vara vaken och göra massor utav ljud på natten...puh, jag är helt slut. knappt ingen sömn! Men i natt har han inte sovit pga att han är säppt i näsan, så andningen blir lite jobbig för honom. Hoppas att det inte är det beryktade RS-viruset bara...själv är jag seg i kroppen och därmed mottaglig för förkylning. jag känner redan att det är på gång...usch. Vill inte, vill inte, vill inte...

Det är ganska konstigt hur ett renoveringsarbete av huset står still men så fort man är gravid eller har fått barn så får man tillbaks lusten att skapa och fixa i hemmets lugna vrå. Nu har det skett igen...vi började med att måla om vardagsrummet och hallen under tiden som Henning låg och goa till sig i magen. Vi hann precis färdigt med det, sen ville han komma ut. Nu när han anlänt så har vi målat om i Arvids nya rum och på påskaftonen flyttade vi in hans saker. Arvid och Henning var hemma igår med farfar och farmor. Arvid sov HELA natten i sitt nya rum!! Hör och häpna..kanske är tiden förbi när man vaknar med en fot i mungipan eller av en spark rakt i magen...hoppas hoppas hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar